Friday, March 23, 2012

~Kata2 Mutiara..~

Janganlah kita sekali-kali bangga dengan dunia yang kita miliki seperti harta, pangkat,rumah,sawah ladang,wanita,anak-anak,jika kita berpaling dari akhirat, seksa yang pedih dan kehinaan sedia menunggu..Jika kita berbangga dengan anak dan keturunan dan harta kekayaan kita,semuanya adalah milik Allah s.w.t yang merupakan pinjaman-Nya untuk kita..Ingatlah bahawa perbuatan ini hanya akan menyebabkan kita sengsara dan merupakan satu kerugian dalam perjalanan kita menuju Allah s.w.t,semua itu akan menjadi laknat nanti di akhirat...
Sαyα bukαn hαnyα ingin bersαmα kαmu dαlαm keαdααn susαh mαhupun senαng, tetαpi dengαn izin Allαh, Sαyα jugα mαhu bersαmα kαmu di syurgα sαnα. InsyαAllαh 

Sunday, December 18, 2011

Thursday, December 15, 2011

‎......║\
......║▒\
......║▒▒\
......║░▒║..Luka
......║░▒║..disebabkan...
......║░▒║..Pedang
......║░▒║..Jika
......║░▒║..Dibalut
......║░▒║..Akan
......║░▒║..kembali
......║░▒║..Sembuh
......║░▒║..TETAPI
......║░▒║..Jika
......║░▒║..Luka
......║░▒║..disebabkan
......║░▒║..Kata-kata
......║░▒║..Akan
......║░▒║..kekal
......║░▒║..di
......║░▒║..Ingatan
......║░▒║..Sepanjang.
......║░▒║...Hayat.....
......║░▒║
......║░▒║
.▓▓▓▓▓▓▓▓▓
.......]█▓[
.......]█▓[
.......]█▓[
.......]█▓[

Monday, December 12, 2011

ku tak bercinta dgn sesiapa.. Tp aku dah ada yg punya.. 

Panic at The Disco-Ready To Go

video

Sunday, October 2, 2011

ok x gmbar ak..???hahha

Bapa Dan Menantu

Kamal baru sahaja berkahwin. Kerana tidak mempunyai rumah, dia terpaksa
menumpang di rumah bapa mertuanya. Malangnya, ada sesuatu yang tidak
kena. Kamal ni kuat sangat makan. Bapa mertuanya selalu merungut. Beras
20 kg, tak sampai seminggu dah habis. Selalu tak macam ini.

Sejak Kamal duduk di rumahnya… cepat sangat barang-barang dapur habis.
Kamal betul - betul menghabiskan borehhh… Kebaikan Kamal pula ialah, dia
ni alim sikit. Tak pernah tinggal sembahyang. Malangnya bapa mertuanya tak
pulak begitu… Waktu maghrib seronok depan tv tengok Roda Impian… lepas
tu sambung tengok berita… lepas tu makan… lepas tu tidur..esok bangun
pukul 8… pergi kedai kopi… bersembang, sampai tengahari. Balik makan,
kemudian tidur… petang pergi kedai kopi lagi… main dam, berborak
mengalahkan orang politik. Kerana sama-sama ada kekurangan ni lah yang
menyebabkan si menantu tak berani menasihati bapa mertua, dan bapa
mertua tak berani memarahi anak menantu yang kuat makan.

Tetapi dia terus mencari idea… macam mana nak kenakan si Kamal ni..
Bengang betul dia… dah lah tak kerja… melantak kuat pulak tu… Suatu
hari dia dapat idea… nak kenakan Kamal.. "Kamal, mari kita main dam haji…
" katanya kepada Kamal… "Boleh juga… " kata Kamal tanpa mensyaki sesuatu.
Bila sahaja bermain, dia sengaja membiarkan buah damnya dimakan oleh
Kamal… Dia hulur, Kamal makan, hulur lagi… Kamal makan lagi… hulur lagi
makan lagi, dan lagi… dan lagi… . " Eh ko ni Kamal… kuat betul makan laa… .
agak-agaklaa… " katanya tersenyum.. "Alamak bapak mertua aku ni perli aku ni
… mentang-mentang aku kuat makan" fikirnya dalam hati… tapi tak apa…
Mereka bermain set kedua… Bapa mertuanya hulur… dia tak makan… hulur
lagi, tak makan juga… kena tangkap… tak macam set pertama… dia dah bijak
sikit… Bila tak makan, mestilah kena tangkap… (sesiapa tak tahu main dam
haji tentu tak faham cerita ini… )… kemudian bapa mertuanya dapat melangkah
hingga ke haji… Apa lagi… . "Ehh orang tak pernah sembahyang pun boleh
pergi haji ke… ? Merah padam muka bapa mertuanya… dia nak perli anak
menantunya, tetapi dia yang terkena… .

Selepas dari itu, Kamal tak lagi kuat makan dan bapa mertuanya dah jadi alim…
tak tinggal sembahyang lagi… sekarang ni ada kat mekah kerjakan umrah…
Nak pergi haji belum ada seru… katanya laa…

hahahahahhaa...~

jiwo kacau

serabut sengoti lonie...adoiiiiiiiiii....

Sunday, January 2, 2011

Musim Bah

hujan sokmo....
xleh nop BeRdERat laa wesss.....
hahahaha

Friday, December 31, 2010

geng 2/2008......


aishiteru(menunggu)

Menunggu sesuatu yang sangat menyebalkan bagiku
Saat ku harus bersabar dan trus bersabar
Menantikan kehadiran dirimu
Entah sampai kapan aku harus menunggu

Sesuatu yang sangat sulit tuk kujalani
Hidup dalam kesendirian sepi tanpamu
Kadang kuberpikir cari penggantimu
Saat kau jauh disana

Walau raga kita terpisah jauh
Namun hati kita selalu dekat
Bila kau rindu pejamkan matamu
Dan rasakan a a a aku

Kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
Terhapus ruang dan waktu
Percayakan kesetiaan ini
Pada ketulusan a a ai aishiteru

Gelisah sesaat saja tiada kabarmu kucuriga
Entah penantianku takkan sia-sia
Dan berikan satu jawaban pasti
Entah sampai kapan aku harus bertahan

Saat kau jauh disana rasa cemburu
Merasuk kedalam pikiranku melayang
Tak tentu arah tentang dirimu
Apakah sama yang kau rasakan

Satu sendiri pikiran melayang terbang
Perasaan resah gelisah
Jalani kenyataan hidup tanpa gairah
O…wu..wo..o..

Lupakan segala obsesi dan ambisimu
Akhiri semuanya cukup sampai disini
Dan buktikan pengorbanan cintamu untukku
Kumohon kau kembali

Kimita tuokukitemo
Kiminoi shuaguaratala
Shiniteruyo shiniteruyo

jiwa berontakan,,,


assalamualaikumm

akhirnyer setelah lame mencuba menyiapkan blog ini....huhuhu...brjaya jgak...hahah